Thursday, June 16, 2011

Reason

Assalamualaikum..

sebab, sebab dan sebab..
kenap setiap yang berlaku ada sebab?
kenapa apa yang kita lakukan pun ada sebab?
dan kenapa cuti 4 bulan nie aku ambik keputusan untuk duduk rumah jek dulu?

sebab yang pertama:
MY MOM
my mom said : bagusla dah cuti, boleh tolong mak kat rumah nie..senang hati..
me: taknaklah..orang nak keje..
(bahasa asal adalah dalam bahasa sarawak ye..aku translate untuk korang) 
 but i day aku terfikir, my mom da nampak harap sangat aku balik sebab nak tolong dia..
dia sorang yang buat semua kerja jadi dia harap dengan kepulangan aku, aku dapat meringakan sket kerja2 
 dia..
so aku fikir "takpelah..duduk rumah je dulu tolong apa yang patut, nanti kalo da bosan baru cari keje"
tapi lama2 still tak kerja jugak..sebab? 

sebab yang kedua:
AKU NAK BELAJAR
aku nak belajar dan rasa macam mana rasanya buat semua kerja rumah
lain orang lain pemikiran dia..betol?
macam aku, bila aku rasa nak belajar..aku akan belajar..
tak kisah pun apa org nak cakap 
persiapan untuk masa hadapan =P 
*macam nie ek pemikiran sesorang bila dah berusia 23 tahun? T.T
kita belajar benda2 macam nie bukanla maksud aku gatal nak kawen..
malu doe tak pandai buat kerja rumah..dulu bukan tak pernah langsung buat. tapi jarang ada kat rumah.
kerja pun jarang2 lah..
jadi bila dah full time ada nie..tak salah kan?
dan FYI since aku balik, aku belum pernah lagi keluar dengan kawan2..percaya tak? 
aku keluar dengan family jek. =) my friends keep asking me bila nak kuar..
act..kalau da ada kat rumah..aku lebih suka luang masa dengan family dari dengan kawan2..itu aku
but syukur sebab punyai kawan2 yang sangat memahami..=)
aku just fikir satu..satu hari nanti bila aku dah habis belajar..aku takkan duduk rumah je..aku pasti kerja..jadi bila lagi aku nak belajar buat semua nie secara full time kalo bukan sekarang? =) 
biar orang cakap "eh,budak nie duduk rumah je..bukan reti nak cari keje"
hello,aku bukan selamanya nak terperap dalam rumah ok..aku duduk bukan goyang kaki..aku duduk rumah sebab nak belajar..

1 day aku taknak jadi seorang wanita yang berkerjaya tapi tak tahu pasal rumah. aku taknak ada orang gaji.
aku nak buat sendiri. =) biar penat tapi berbaloi2! 
wanita berkerjaya berhati surirumah *LOL


p/s : ternyata bukan senang nak jadi "surirumah" PENAT!!

1 comment:

amranaiman said...

cantiknye tuan rumah berhati suri rumah :D